In ultimii ani, am vazut multe masini de ultima generatie din toata lumea furate prin furtul cu clonare de cheie. Totul a inceput cu disparitia misterioasa a unor BMW-uri de pe strazile proprietarilor, dimineata devreme. In urma cu cativa ani era ceva neobisnuit, dar acum fluxurile de stiri Facebook de dimineata par a fi umplute cu noile masini furate. Acum vedem un numar mare de Ford, Audi, Land Rover si Mercedes lovite de amenintare. Cele mai afectate zone din Marea Britanie sunt Londra, Manchester, Essex, Midlands si Liverpool.
Am petrecut ani de zile pentru a cerceta modul in care acesti hoti ne iau masinile. Am urmarit cu orele imagini CCTV puse la dispozitia noastra nu numai de catre clientii nostri, ci si prin colaborarea stransa cu politia din toate orasele importante. Acest lucru ne-a ajutat sa cercetam exact cum a fost furat fiecare vehicul. De asemenea, am fost prezentati in ziare si reviste importante care raporteaza despre furtul autovehiculelor. Din toate cercetarile noastre am proiectat si dezvoltat noi dispozitive, care sunt controlate de sistemele noastre de alarma Pandora, care va ajuta sa va pastrati masina pe drumul de acces. Spre deosebire de alte companii, nu doar scoatem o alarma din cutie si o montam pe vehiculul dvs! In lumea in care traim, acest lucru nu va va oferi multa siguranta suplimentara. Nu numai o sirena zgomotoasa puternica e buna la masina, ci caracteristicile suplimentare de securitate pe care le-am proiectat in fabrica si le oferim pachetelor noastre, va pastreaza masina pe locul care ati lasat-o!
Deci cum se fura masina atat de repede si de ce producatorii nu fac nimic in legatura cu asta?
Pentru inceput, clonarea portului OBD al cheii
Deci, ce este portul OBD si ce face el? OBD (on-board diagnostics) este montat pe toate vehiculele din 1997. Conectorul ofera proprietarului vehiculului sau tehnicianului de reparatii acces la starea diferitelor BCM-uri si ECU-uri care controleaza sistemul electronic al autovehiculelor. Daca masina dvs. dezvolta o defectiune sau are nevoie de programare, un computer complex este conectat la port. Puteti avea un singur cititor OBD, cum ar fi CarMD, Innova sau Carly. Garajele auto independente si principalii dealeri au, in general, programatori scumpi in valoare de mii de euro. Dar un cititor ieftin OBD de cheie poate fi achizitionat de pe net de pe site-uri precum ebay pentru mai putin de o suta de euro. Aceste dispozitive sunt capabile sa extraga codurile de imobilizare a vehiculelor si sa strecoare o cheie incompleta cu codurile de securitate ale vehiculelor. Hotii folosesc aceste dispozitive pentru a va fura masina.
Pentru a avea acces la portul dvs. OBD, mai intai trebuie sa ajunga la port, de preferinta fara activarea alarmei din fabrica. Acest lucru se intampla in mod normal fie prin zdrobirea ferestrei cu capatul unei bujii, fie prin blocarea usii soferului folosind ceva asemanator unui decodor Turbo. La unele autovehicule BMW, de exemplu, sistemul de blocare a usii soferului poate fi inlaturat si introdus un surub. Un mic comutator de presiune poate fi accesat, care, atunci cand este apasat, va declansa fereastra soferului si va reduce sensibilitatea senzorilor sonori de la alarmele din fabrica. Acest lucru ofera un ragaz hotului pentru a lucra la portul OBD. Odata ce accesul este obtinut, un dispozitiv special de clonare de cheie este conectat la port. La cateva secunde, codurile de imobilizare sunt extrase din masina. In functie de dispozitivul utilizat, o cheie blank poate fi afisata cu sistemul de imobilizare al masinii si codurile de alarma chiar acolo. Apoi, autovehiculul poate fi deblocat prin apasarea butonului de dezarmare de pe telecomanda nou programata. Masina a pornit! Si pur si simplu se indeparteaza. In unele cazuri am vazut masini care au fost sparte, dar au fost lasate de hot. In acest caz, in general, codurile sunt extrase si luate pentru a fi utilizate mai tarziu pentru a face o noua cheie. Cateva zile mai tarziu, ei se vor intoarce dupa masina!

Cum protejeaza pachetele noastre de securitate masina impotriva furtului de clonare cheie? Securitatea suplimentara pe care o oferim in pachetul nostru de actualitate pentru a va mentine BMW-ul pe strada.
Cu cea mai recenta amenintare cu clonarea cheilor, am proiectat special un imobilizator de port OBD pe care il putem adauga la toate pachetele noastre de actualitate Pandora. Cand sistemul de alarma este armat, portul OBD este imobilizat fizic. Singura modalitate de a deschide portul pentru comunicare este utilizarea telecomenzii super-criptate Pandora. Acest lucru face aproape imposibila programarea unei chei a masinii atunci cand este instalata alarma.

Sistem de imobilizare special conceput pentru motor.
Am proiectat si dezvoltat special un nou tip de dispozitiv de imobilizare al motorului. Conceput special pentru vehiculele cu pornire din buton si controlat de pachetele noastre de alarma Pandora. Odata armat, dispozitivul de imobilizare opreste autovehiculul sa porneasca. Chiar daca aveti cheia OEM a masinii, tot nu veti putea sa porniti mașina. Acest lucru impiedica orice clonare de cheie neautorizata in timp ce masina este lasata la o spalatorie sau intr-un service auto. Chiar daca o cheie este programata, ei tot nu vor putea sa porneasca masina.
Asadar, de ce producatorii de vehicule nu codifica portul OBD pentru a impiedica acest lucru? Ei bine, raspunsul este simplu. O lege a fost pusa in aplicare cu cativa ani in urma, ironic, pentru a proteja proprietarul masinii. Acest lucru a fost pus in aplicare pentru a forta intoarcerea cumparatorului inapoi la ei pentru service si garantie la preturi exorbitante. Reglementarea exceptiilor a fost introdusa pentru prima data in 2010. Regulamentul BER a declarat ca producatorii nu pot codifica portul OBD, permitand astfel accesul altor garaje independente sa lucreze cu dvs. la o fractiune din cost, fara a anula garantia producatorilor. Acest lucru a permis industriei sa creeze/protejeze milioane de locuri de munca pe tot globul. Singura problema este ca oricine poate obtine acces la computerele principale ale masinilor. Lucru care, dupa cum am vazut in ultimii 7 ani, a condus la milioane de masini furate pe tot globul.
O noua amenintare! – RollJam
Cu 7 ani in urma si cu tot mai multi proprietari de vehicule educati in furtul prin clonarea de cheie, majoritatea masinilor noi sunt acum echipate cu un fel de sistem de alarma aftermarket sau de transfer de dispozitiv OBD/dispozitiv de securitate. Asadar, furturile s-au redus sau au incetat? In nici un caz! Hotul a gasit un nou mod de a operare. De data asta fara fir, fara a intra macar in masina! Se cheama scanarea cheilor!
Ce este RollJam?
Pentru mai multe chei de masina OEM care au ca si caracteristica pornirea din buton/intrare fara cheie, cea mai mare amenintare la adresa securitatii pentru proprietarii de vehicule este acum scanarea prin cheie. Un hot va va vizita acasa inarmat cu o cutie neagra sau un laptop. Apoi va scana codul tastelor masinii. Acum, cele mai multe chei noi ale masinii nu emit wireless doar codurile de alarma ci si codurile de imobilizare pentru a porni masina. Aceste chei pot functiona la o distanta de pana la 5 metri de la masina dvs. Odata ce semnalul este luat, acesta este amplificat si trimis catre o cutie de receptie, unde este stocat codul. Cel de-al doilea hot trebuie pur si simplu sa stea langa masina cu cutia ca si cand are cheia in mana. Semnalul este apoi transmis de la cheia dvs. auto (chiar si atunci cand cheia este bine asezata in interiorul casei) la cutie, permitand celui de-al doilea hot sa deschida pur si simplu si sa porneasca masina. Aceasta amenintare se intampla cu toate noile modele Ford, Mercedes, BMW, Audi si Land Rover, dotate cu intrare/pornire fara cheie. Acest lucru se poate face si in timp ce va plimbati prin magazine, de exemplu, cu cheia masinii in buzunar.
Hotul trebuie doar sa mearga dupa dvs pentru a fura codurile.

Video-ul de mai jos este despre modul in care hotii fură un BMW X5 2017 cu antena si laptop-uri